آخرین بروز رسانی: ۲۷ام اسفند, ۱۴۰۱

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل

Faber-Castell polychrome colored pencils

چند کلام درباره نقاشی

یک نقاش به مواد و ابزارهای متفاوت و گوناگونی برای خلق یک اثر هنری نیاز دارد. ولی به جرات می توان گفت که رنگ مهم ترین آن هاست. به عبارتی دیگر، رنگ در نقاشی زبان یک اثر هنری است که هنرمند به واسطه آن با مخاطب ارتباط برقرار می کند و احساس و پیام خود را در قالب موضوع اثر و به وسیله ی رنگ بیان می کند.

اگر به گذشته برگردیم؛ نه همین چند قرن پیش بلکه از زمان پیدایش بشر و آغاز زندگی در این کره ی خاکی می بینیم که نقاشی از ابتدا با بشر بوده. نقاشی هایی که انسان های اولیه در غارها می کشیدند بیان اتفاق هایی که برای آنها بوده تا اینگونه با افراد ارتباط کلامی ایجاد کند.

رفته رفته و با پیشرفت علم ابزار نقاشی نیز هر روز گسترده تر شد. و دست نقاش ها نیز برای انتخاب رنگ و خلق یک اثر هنری زنده، باز تر شد. ولی واقعیت امر این است که ما جهان را رنگی میبینیم و یا به عبارتی دیگر رنگ جهان را میبینیم و این جهان و حتی اشیای پیرامون ما بدون رنگ نه تنها جذاب و زییا نیستند بلکه به مانند جسمی بی روح دیده می شوند. پس به راحتی می توان گفت که رنگ به نقاشی اضافه نمی شود بلکه نقاشی با رنگ احیا می شود. و نقاشان به شیوه های مختلف رنگ را از حالت بالقوه گی به فعلیت می رسانند.

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل

اهمیت ابزار

در دنیای امروز که علم با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است و هر روزه ابزاری جدید توسط بشر ساخته می شود، استفاده از ابزار برای خلق یک اثر هنری زنده توسط نقاش امری حیاتی و واجب است. بدیهی است که هر چه ابزار دست یک نقاش بهتر باشد نتیجه ی کار نیز بهتر می شود. وقتی نقاش سخن خود را در قالب نقاشی به مخاطب انتقال می دهد بنابراین رنگ را به عنوان زبان نقاش میتوان محسوب کرد و هرچه تنوع و کیفیت رنگ در نقاشی بیشتر باشد سخن نقاش شیواتر است و بیشتر به دل می نشیند.

شاید در ابتدا قیمت بالای این محصول نظر همه را به خود جلب کند ولی واقعا راز بالا بودن قیمت این محصول چیست؟ یا ساده تر بگوییم چه چیزی این مداد رنگی را خاص و برتر نشان می دهد؟

جنس محصول

اصلی‌ ترین و مهم ترین ویژگی مداد رنگی پلی کروم، رنگ دانه‌ های مرغوب آن است. این رنگ دانه ‌های مرغوب سبب شده است بافت نوک این مداد رنگی ها نرم و تقریبا شبیه به پاستل روغنی باشد و برای اجرای تکنیک های نقاشی مانند هاشور زدن، محو کردن و سایه روشن بسیار ایده آل می باشد.

نوک مرغوب این مداد رنگی هنگام کشیدن انواع خطوط با ضخامت های مختلف و همچنین ایجاد سایه روشن، چه ملایم و چه شدید و پر کنتراست بسیار خوب و حرفه ای عمل می کند.

این مداد رنگی از مغز روغنی تولید می شود و بر پایه موم می باشد، این ویژگی خاص مداد رنگی باعث می شود که با مواد حلال دیگر قابلیت ترکیب شدن داشته باشد و از این طریق در موارد بیشتری به کار رود. این محصول شرکت فابر کاستل، دارای رنگ های ملایم و مناسبی هستند و ترکیب رنگ های مختلف در طراحی متفاوت رنگ را زنده و جذاب نشان می دهد.

تکنیک های سایه پردازی

خطوطی که با مداد رنگی پلی کروم روی هم ایجاد می شوند، این قابلیت را دارند تا کاملا محو شوند تا رنگ آمیزی اثری پیوسته به نظر بیاید. همچنین می توان درجات تیرگی و روشنایی و حجم ها را با کنترل هر چه تمام تر این ابزار قدرتمند نقاشی ایجاد کرد. همچنین برای بهترین اجرای تکنیک خراش، شیار اندازی، و شیوه سفید کردن، مداد رنگی پلی کروم کاملا ایده آل عمل می کند. از دیگر تفاوت های مداد رنگی پلی کروم با سایر مداد رنگی ها، عملکرد بسیار مناسب هنگام اضافه کردن لایه های متعدد رنگ می باشد.

با کمک مداد رنگی پلی کروم می توانید به راحتی هر چه تمام تر با اضافه کردن لایه های رنگ روی یکدیگر به عمق رنگ مد نظرتان رسیده و نگران خراب شدن لایه های پایین تر نباشید.

با استفاده از این سری مداد رنگی می توانید به راحتی تا ۸ رنگ و گاهی تا ۱۲ رنگ را به صورت لایه لایه روی هم قرار دهید و حجم و کنتراست رنگ مورد نظر خود را ایجاد کنید. همچنین قادر خواهید بود با بهره‌ گیری از نوک و پهنای مداد رنگی‌ های پلی ‌کروم و کم و زیاد کردن فشار دست، عمق و تیرگی رنگ مورد نظر خود را شکل دهید.

هنرمندان از این محصول ها به خاطر توضیحاتی که گفته شد استفاده میکنند و به این معنی است که سال‌ ها دوام خواهند آورد.

همواره مداد هایی که برتر هستند در برابر خم شدن مقاوم هستند و به این معنی است که آن‌ ها آنقدر قوی هستند که می توانند از ضربه و افتادن جان سالم به در ببرند و از مداد رنگی متوسط شما محکم ‌تر باشند.

بهترین چوب برای بدنه مداد رنگی چوب سرو است. شرکت فابر کاستل از درخت های سرو جنگل هایی که تحت حافظت خود این شرکت هست برای تهیه این محصول استفاده میکند.

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل
نکته: هر یک از مدادهای پلی‌ کروموس دارای درجه ‌ای از مقاومت در برابر نور و کم ‌رنگ شدن هستند.

این درجه با یک یا چند ستاره روی مداد مشخص شده است. مداد هایی با نشان *** (بسیار خوب) در برابر نور بسیار مقاوم ‌اند و رنگ آن‌ ها تا بیش از ۱۰۰ سال ثابت می‌ ماند.

بقیه مدادها دارای درجه ‌ی ** (خوب) و * (قابل قبول) هستند.

البته استفاده از این تکنیک و رنگ ها نیاز به آموزش و دانش استفاده مناسب دارد. بعنوان مثال فرض کنید شما قصد کشیدن چشم عقاب را دارید، وقتی بخشی از مردمک چشم را سیاه میکنید، با مداد رنگی معمولی امکان گذاشتن دایره کوچک به رنگ سفید را روی رنگ سیاه نخواهید داشت. ولی با مداد رنگی پلی کروم شما میتوانید روی رنگ سیاه یک لایه با رنگ سفید اضافه کنید. مداد پلی کروم به  معنای “بسیاری از رنگ‌ها ” در سال ۱۹۰۸ تولید شد.

تاریخچه

این محصول به سرعت در سراسر جهان شناخته شد و به جرات می توان گفت امروز شرکت فابرکاستل بهترین مداد با کیفیت را ارائه می‌ دهد.

این محصول سرعت نور بی نظیری دارد که به ۱۲۰ درجه می‌ رسد. این مداد ها مقاوم و ضد آب نیز هستند.

فابرکاستل یکی از قدیمی ترین سازنده های مداد چوبی جهان است و مشتریان آن‌ ها گستره ‌ای از هنرمندان تا کودکان را از  سال ۱۷۶۱ در بر می ‌گیرند.

آن‌ ها تحسین بسیاری از هنرمندان برتر جهان از جمله وینسنت وان گوگ را به دست آورده ‌اند.

امروزه این شرکت با استفاده از جنگل‌ های حفاظت شده مخصوص خود مداد های خود را می سازد.

جذابیت ها

انتخاب رنگ های بسیار زیاد از بین ۱۲۰ مجموعه موجود، فقط در مورد هر بخش رنگی که بتوان از آن مداد ها استفاده کرد آدم را هیجان زده می کند. هسته ی روغنی مداد رنگی فابر کاستل همگی رنگی است که به طور کامل قوی است در حالی که هنوز احساس نرم بودن آن وجود دارد.

این تعادل شاد چیزی است که فابر کاستل، بسیار خوب آن را انجام داده است و جزو مزیت های این محصول به شمار می رود. با این حال، ترکیب کردن با کمک یک لایه نازک‌ تر به میزان زیادی به شما کمک خواهد کرد.

شما می‌ توانید با تعداد رنگ های بیشتر و ترکیب آن ها رنگ های خاص و جدید تری را تولید کنید که این اتفاق با کیفیت بالای این محصول امری غیر ممکن نیست.

قطعاً این مداد همیشه در گروه پیشنهادهای ویژه قرار دارد و البته قیمت بالای این محصول نشان دهنده این موضوع است.

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل

قیمت بالای این محصول

قیمت هر مداد به خوبی در محدوده قیمت ویژه، به خصوص در مورد چوب انتخابی، به خوبی پیش می رود.

برای برخی افراد، که به نقاشی به عنوان سرگرمی نگاه می کنند، ممکن است بیش از حد گران باشد،

اما برای افرادی که حرفه ای هستند و بهترین‌ ها را می‌ خواهند مناسب است. قیمت هر مداد با توجه به مواد مصرفی جهت ساخت و تولید آن قیمت گذاری می شود.

با این حال راه‌ هایی وجود دارد که می‌ توانید خریدی به صرفه و اقتصادی داشته باشید:

خرید مداد رنگی پلی کروم تکی یکی از راه‌ هایی است که سازندگان پیش روی شما گذاشته‌ اند. با توجه به فوق حرفه‌ ای بودن این محصول،

نیازی نیست حتما آن را به صورت بسته‌ بندی و در تعداد بالا بخرید. شما می‌ توانید رنگ‌ های مورد نیاز خود را به صورت دانه‌ ای خریداری کنید.

همچنین اگر در بسته بندی از قبل خریداری شده،

رنگی را بیشتر استفاده کردید و زودتر تمام شد می توانید همان یک رنگ را تجدید کنید.

جمع بندی

در مجموع باید بگوییم مداد رنگی های پلی کروم انتخاب حرفه ای هاست. با صحبت هایی که با شما عزیزان در بالا داشتیم درباره ویژگی های این محصول توضیح دادیم و گفتیم که این محصول بی دلیل تاییدیه  هنرمندان بزرگ را نگرفته است. هرچند که وقتی یک اثر هنری خلق می شود نمی توان روی آن قیمت گذاری کرد چون کارهای هنری بیشتر از ارزش مادی ارزش معنوی دارند ولی قیمت این محصول برای حرفه ای ها مناسب است. پس با خرید این محصول از فرهنگ تحریر که قیمت مناسبی هم برای شما هنرمندان ارائه دادیم یک اثر هنری زنده و زیبا را خلق کنید.

ضمنا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مشاهده کتاب ها در اینستاگرام 

مشاهده لوازم تحریر در اینستاگرام 

ارتباط با واتساپ

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

۱۲ دیدگاه